Podczas zajęć́ każde dziecko traktowane jest indywidualnie, uwzględniane są̨ jego potrzeby oraz
możliwości rozwojowe. Zajęcia prowadzone są w formie indywidualnej.
Na zajęciach rozwijana jest:
- percepcja słuchowa,
- spostrzeganie wzrokowe,
- usprawnianie integracji wzrokowo – ruchowo – słuchowych,
- usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
- sprawność́ruchowa (w obrębie motoryki małej i dużej),
- orientacja w schemacie ciała i orientacja przestrzenna,
- pamięć́słuchowa i wzrokowa,
- koncentracja uwagi.
Celem terapii jest rozwijanie kompetencji językowych i komunikacyjnych oraz stymulowanie rozwoju
poznawczego i społeczno – emocjonalnego dzieci z wadą słuchu.
Działania surdopedagogiczne obejmują m.in.:
- ćwiczenia oddechowe
- ćwiczenia artykulacyjne
- ćwiczenia głosowe
- ćwiczenia słuchowe
- wzbogacanie słownictwa biernego i czynnego
- kompensację zaburzonych funkcji słuchowych
- pomoc w pokonywaniu trudności szkolnych
inne oddziaływania pedagogiczne dostosowane do potrzeb dziecka
Zajęcia kierowane są do dzieci w wieku szkolnym.
Terapia trwa 60 minut i dostosowana jest do wieku, potrzeb oraz warunków słuchowych dziecka.
Terapię prowadzi: mgr Anna Wojciechowska